Det finns olika anledningar till att kortet inte har nått mottagaren. Här är de vanligaste.
1. Fastnar i skräppostmappen (vanligast)
Hotmail, Outlook och Gmail e-post har en större risk att fastna i skräppostmappen. Be gärna mottagaren kolla skräppostmappen, i ämnesraden står det ”Du har fått ett Julkort”.
Alternativt, kan du prova att skicka igen med en annan e-post till samma mottagare.
2. Kortet är raderat (vanligt)
Kort och meddelanden raderas automatiskt efter 7 dagar.
3. Mottagarens e-post är felaktig (vanligt)
Dubbelkolla att mottagarens e-postadress är korrekt.
4. Hög belastning
Tillfälligt hög belastning på servern, det kan vara många som är inne och försöker skicka kort samtidigt. Prova att skicka kortet vid ett senare tillfälle.
5. Brandvägg
Brandväggen kan ibland hindra att e-post skickas via nätet. Skicka från hemdatorn, via mobilen (med din operatör) eller utanför jobbnätverket.
Välj ett kort genom att klicka på det.
Skriv in dina uppgifter och mottagarens uppgifter.
Klicka på Skicka. Om allt är korrekt ifyllt, skickas kortet till mottagaren.
Mottagaren får e-post där det står ”Du har fått ett Julkort” i ämnesraden. Mottagaren behöver klicka på länken för att se Julkortet som ni skapat.
Det tar vanligtvis några sekunder eller minuter.
Kortet lagras i 7 dagar i vår databas, sedan raderas alla uppgifter. Detta görs att frigöra diskutrymme för användare som vill skicka fler kort.
Vi tycker om skapandet, experimentera med grafiska element och komponera vackra Julkort. För att täcka en bit av kostnaderna för arbetstiden, domän och webbhotell är webbplatsen finansierad med annonser.
Att skicka kort med posten kan kännas som det tar mycket tid, energi samt att det är dyrt. Vår tjänst för att skicka digitala julkort är alltid gratis för våra användare, miljövänlig och når mottagaren omedelbart.
Vi har som högsta prioritet att skydda våra besökares uppgifter. Av den anledningen har vi följande policy. Inga uppgifter delas eller säljs vidare till andra parter. Alla uppgifter (e-post adresser och meddelande) raderas automatiskt efter 7 dagar från vår databas. Uppgifterna är lagrade i 7 dagar för att mottagaren ska kunna se kortet inom denna tid. Här kan du läsa mer om vår policy.
För övriga frågor kontakta oss genom att skicka ett meddelande via vår Facebook sida.