Mitt julkort har inte nått mottagaren, varför?
Det finns olika anledningar till kortet med hälsningen inte kom fram till mottagaren. Här är de vanligaste.
1. Skräppost
Att kortet fastnar i mottagarens skräppost mapp, är det vanligaste problemet. Hotmail adresser har en större tendens att fastna i skräppost filtret. Be mottagaren kolla skräppost mappen, i ämnesraden står det ”Du har fått ett Julkort”. Alternativt, kan du prova att skicka igen till ett annat mail till samma mottagare (som är ej Hotmail e-post).
2. Hög belastning
Tillfälligt hög belastning på servern, det kan vara många som är inne och försöker skicka kort samtidigt. Prova att skicka kortet vid ett senare tillfälle.
3. Kortet är raderat
Kort och meddelanden raderas automatiskt efter 7 dagar.
4. Mottagarens mailadress är felaktig
Kontrollera mailadressen.
5. Brandvägg
Brandväggen kan ibland hindra att mail skickas via nätet. Skicka från hemdatorn, via mobilen (3G/4G) eller utanför jobbnätverket.
Hur skickar jag ett Julkort?
Välj ett kort genom att klicka på det.
Skriv in dina uppgifter och mottagarens uppgifter.
Klicka på Skicka. Om allt är korrekt ifyllt, skickas kortet till mottagaren.
Mottagaren får ett mail där det står ”Du har fått ett Julkort” i ämnesraden. Mottagaren behöver klicka på länken i mailet för att se Julkortet som ni skapat.
Hur snabbt skickas Julkortet?
Det tar vanligtvis några sekunder eller minuter.
Varför lagras korten i 7 dagar, inte mer?
Kortet lagras i 7 dagar i vår databas, sedan raderas alla uppgifter. Detta görs att frigöra diskutrymme för användare som vill skicka fler kort.
Varför är denna tjänst gratis?
Vi tycker om skapandet, experimentera med grafiska element och komponera vackra Julkort. För att täcka en bit av kostnaderna för arbetstiden, domän och webbhotell är webbplatsen helt reklamfinansierad.
Varför ska jag skicka julkort digitalt?
Att skicka kort med posten tar tid, energi och kostar ofta en slant. Vår tjänst för julkort är gratis, miljövänlig och når mottagaren omedelbart.
Integritetspolicy
Vi har som högsta prioritet att skydda våra besökares uppgifter. Av den anledningen har vi följande policy. Inga uppgifter delas eller säljs vidare till andra parter. Alla uppgifter (e-post adresser och meddelande) raderas automatiskt efter 7 dagar från vår databas. Uppgifterna är lagrade i 7 dagar för att mottagaren ska kunna se kortet inom denna tid.
Övrigt
Kontakta oss genom att skicka ett meddelande via vår Facebook sida. Vi kan t.ex. hjälpa dig att leta reda på kort som har skickats till dig.